Wie is Great Place To Work? Wat is de Trust Index? Hoe ziet het Great Place To Work-traject eruit? En wat levert deelname op? In dit artikel geven we antwoord op 5 veelgestelde vragen.
Liever kijken dan lezen? In de video hieronder geeft Mathieu antwoord op de 5 veelgestelde vragen:
Iedereen verdient een geweldige werkplek. Daarom helpt Great Place To Work organisaties bij het creëren van een organisatiecultuur waarin vertrouwen, trots en plezier voor iedereen centraal staan.
Dat doen we door:
Onderzoek. Met ons medewerkersonderzoek (Trust Index™) meten we vertrouwen, trots en plezier in organisaties. Zo kom je erachter wat volgens jouw medewerkers goed gaat én wat beter kan.
Erkenning. We erkennen goed werkgeverschap door middel van certificering en de lijst van Best Workplaces.
Ontwikkeling. We helpen organisaties op weg naar een cultuur van vertrouwen, bijvoorbeeld met leiderschaps- en teamcoaching.
Want goed werkgeverschap gaat niet over feestjes, een kantoorhond of een pingpongtafel. Het gaat om een cultuur van vertrouwen. Dat weten we al meer dan 30 jaar.
Ons medewerkersonderzoek noemen we de Trust Index. Hiermee meten we vertrouwen, trots en plezier in jouw organisatie.
Het vertelt je wat er volgens jouw medewerkers goed gaat en wat beter kan. Met deze inzichten kun je werken aan een betere cultuur en een sterker werkgeversmerk.
De Trust Index is gebaseerd op universele waarden, zoals eerlijkheid en trots. Daarom kan het in elke organisatie worden uitgevoerd, ongeacht grootte, branche of land. Wereldwijd doen jaarlijks meer dan 10.000 organisaties mee aan de Trust Index.
Het onderzoek bestaat uit 60 stellingen en 2 open vragen. De vragen van de Trust Index zijn voor elke organisatie hetzelfde. Dit maakt het mogelijk om jouw resultaten te vergelijken met organisaties uit bijvoorbeeld dezelfde branche. Zo zie je meteen hoe jij scoort ten opzichte van je concurrenten.
Het is ook mogelijk om eigen vragen toe te voegen, zodat het onderzoek nog beter past bij jouw organisatie.
Het traject bestaat uit vier fases:
Fase 1: Voorbereiding (± 6 weken). In deze fase maak je kennis met jouw Customer Success Manager. Dit is jouw eerste aanspreekpunt en degene die je voor, tijdens en na het onderzoek begeleidt. Je regelt in deze fase alle praktische zaken rondom het onderzoek en je bepaalt je doelen.
Fase 2: Onderzoek (2 weken). Zodra het onderzoek verstuurd is, staat het 2 weken open. De resultaten kun je direct na sluiting online bekijken. Daar zie je ook meteen of jouw organisatie gecertificeerd is.
Fase 3: Aan de slag met de resultaten. Nu begint het echte werk pas. Je bespreekt de resultaten met je medewerkers, bepaalt samen de belangrijkste verbeterpunten en gaat hiermee aan de slag. Tijdens deze fase checkt jouw Customer Success Manager regelmatig bij je in hoe het gaat met de opvolging.
Fase 4: Evaluatie. We sluiten het traject af met een evaluatie. Samen met jouw Customer Success Manager blik je terug op het onderzoek en bespreek je of je je doelen hebt gehaald. Ook kijk je alvast vooruit naar het volgende onderzoek.
Werkgevers die hun mensen op nummer één zetten, verdienen een podium. Daarom erkent Great Place To Work goed werkgeverschap door middel van certificering en de lijst van Best Workplaces™.
Meedoen aan Great Place To Work betekent investeren in vertrouwen. Dat klinkt misschien vaag, maar al meer dan 30 jaar weten we dat een cultuur van vertrouwen leidt tot betere bedrijfsresultaten. Organisaties die hoog scoren op vertrouwen:
Maken méér omzet
Groeien sneller in aantal medewerkers
Zijn productiever en innovatiever
Omdat we goed werkgeverschap erkennen, draagt meedoen ook bij aan een sterk werkgeversmerk. En dat is mooi meegenomen in een arbeidsmarkt die nog nooit zo krap is geweest. Gecertificeerde organisaties:
Trekken meer talent aan
Weten hun medewerkers aan zich te binden
Besparen tijd, geld en moeite in termen van werving en selectie én houden waardevolle kennis en ervaring in huis
Sterker nog: steeds meer sollicitanten gaan via onze website op zoek naar hun nieuwe werkgever. En steeds vaker geeft het zijn van een ‘great place to work’ de doorslag in de keuze voor een nieuwe werkplek.