1. Versterk je employer brand en positie in de markt
‘’De Great Place To Work-certificering zorgt voor een versterking van onze arbeidsmarktcommunicatie op een manier die echt heel dicht bij onszelf ligt. Ook vind ik het sterk richting onze klanten om deze certificering te hebben. Als je goed voor je mensen zorgt als consultancy partij, dan heeft dat ook waarde voor de organisaties waar je mee samenwerkt."
- Martijn de Coninck, MT-lid bij McCoy
In een arbeidslandschap waarin pingpongtafels, pizza-avonden en andere benefits sollicitanten om de oren vliegen, is je organisatiecultuur jouw onderscheidend vermogen. Certificering maakt hard dat huidige medewerkers de cultuur en het leiderschap onderkennen, waarderen en dat er een solide basis van vertrouwen is. Voor sollicitanten is dit dus een onmiskenbare indicator dat medewerkers zich gehoord voelen en trots zijn op hun werkplek.
2. Medewerkers als ambassadeurs
Certificering bevestigt de mate van vertrouwen van medewerkers in de organisatie en geeft een duidelijk beeld van de huidige staat van de cultuur. Door het zijn van een goede werkgever zal jouw organisatie een hoge eNPS score halen, waardoor medewerkers fungeren als interne recruiters. Bij Certified organisaties geven 8 van de 10 respondenten aan hun werkgever aan te bevelen. Bij niet-gecertificeerde organisaties zijn dit er slechts 5 op de 10.
3. Meten en verbeteren van je organisatiecultuur
‘’Deelname biedt concrete aanknopingspunten en handvatten om aan de slag te gaan met je organisatiecultuur. Het onderzoek geeft antwoorden op belangrijke vragen, zoals: wat doen we goed? En wat kan beter?''
- Mirella Lenters - Manager Interne Organisatie bij HLB Blömer
Aan de hand van de antwoorden uit het Trust Index-medewerkersonderzoek, ontvang je een diepgaande analyse van jouw organisatiecultuur. Op welke stellingen scoort de organisatie goed? Waar is ruimte voor verbetering? Daarnaast zoomen onze Customer Succes Managers in op onderwerpen als de mate van trots en vertrouwen in het leiderschap. En of medewerkers zich betrokken voelen bij de organisatie. Bij een Analyze of Accelerate pakket is het tevens mogelijk eigen thema’s toe te voegen.
4. Best Workplaces Awards
Ieder jaar brengen wij aan de hand van data in kaart welke werkgever zich de beste werkgever van Nederland mag noemen. En dit vieren wij met het Best Workplaces event! Wanneer je meet bij Great Place To Work, kom je automatisch in aanmerking voor een plek op onze Best Workplaces lijst. Niet alleen landelijk, ook internationaal. Aangezien Great Place To Work inmiddels in meer dan 60 landen actief is, kronen wij jaarlijks ook de beste werkgevers van Europa en van de wereld.
5. Become part of the movement
Als klant van Great Place To Work ben je onderdeel van onze movement. Van onze missie. Deel je mee in onze kennis, in ons netwerk. Want samen kom je verder dan alleen. Niet gek dat wij onze community as we speak aan het opbouwen en versterken zijn door middel van het aanstellen van een Community Manager. Together we got this, niet voor niets één van onze kernwaarden. En of je nu al gecertificeerd bent of op weg bent naar certificering, samen werken we dagelijks aan het beter maken van de wereld van werken.
6. Trots op vele manieren
‘’Naast dat het heeft geholpen met het vergroten van onze naamsbekendheid en employer branding, is het een bewijs van een onafhankelijke partij dat we niet alleen pretenderen een goede werkgever te zijn. Het is ook echt zo, want onze medewerkers zeggen het. Ook bij het werven van nieuwe collega’s is dit erg fijn om te benoemen." Rosa Vroegindeweij - voormalig Recruiter bij Solid Professionals
Als Certified-organisatie ontvang je een fysiek én digitaal certificaat. Je kan deze 12 maanden inzetten om medewerkers, partners en klanten te herinneren aan jullie prestatie. Zo is onze certificering bij veel organisaties zichtbaar op de homepage of ‘werken bij’ pagina, op social media of in e-mailhandtekeningen. Zo zien niet alleen medewerkers, maar ook externe partijen dat jullie goed omgaan met jullie mensen. In het kader van ESG en CSRD – geen overbodige luxe!
7. Jouw eigen werkgeverspagina
Iedere gecertificeerde organisatie verdient een werkgeverspagina op de website van Great Place To Work. Hierin verzamelen wij jullie prestaties en linken door naar bijvoorbeeld jullie ‘werken bij’ pagina. Dit is voor sollicitanten een eenvoudige manier het kaf van het koren te scheiden op het gebied van goed werkgeverschap.
Is jouw organisatie een great place to work?
Laat zien dat je een goede werkgever bent en versterk je werkgeversmerk van binnenuit met ons certificaat.
Ontdek de voorwaarden