Over deze organisatie
Yellowgrape is een Amsterdams e-commerce bureau dat succesvolle bedrijven helpt om hun succes naar nog grotere hoogtes te tillen. Ons team van specialisten ontwikkelt datagedreven online marketing strategieën waarmee conversiecijfers van klanten door het plafond gejaagd worden.
Over de Great Place To Work-certificering
De stem van de medewerker vinden we het belangrijkst. Daarom is deze certificering 100% gebaseerd op het Trust Index™-medewerkersonderzoek. Dit onderzoek bestaat uit 60 stellingen over verschillende thema’s. Hiermee meten we vertrouwen, trots en plezier in organisaties.
Dit zijn de voorwaarden voor certificering:
- een score van 70% of hoger op de Trust Index;
- een minimale respons;
- een ingevulde Culture Brief™.
Het certificaat is één jaar geldig. Organisaties met de hoogste scores op de Trust Index maken kans op een plek op de lijst van Best Workplaces™.
Bekijk de video
Werken bij Yellowgrape
Wanneer er een nieuwe medewerker start bij Yellowgrape, zorgen we er voor dat hij of zij kennis heeft gemaakt met (een deel van) het team en de werkplek. Tijdens de eerste dagen zijn de directe collega’s goed voorbereid, zodat zij de nieuwe medewerker stapsgewijs in kunnen werken. Dit gaat niet alleen om het installeren van de laptop, het klaarleggen van de sleutel en Yellowgrape merchandise, maar ook het uitwerken van een planning en briefings. Daarnaast nemen we de nieuwe medewerker mee in het verhaal van Yellowgrape aan de hand van de Culture Audit. Hiermee hopen we hopen we een duidelijk verwachtingspatroon te kunnen schetsen.
Het inwerken gebeurt onder het genot van een kop verse koffie waarin we de tijd nemen om een en ander uit te leggen en elkaar te leren kennen. We vinden het erg belangrijk dat onze nieuwe collega zich zo snel mogelijk thuis voelt. Daarom betrekken we hem of haar vanaf het begin bij meetings die van toepassing zijn op de functie, maar geven we ook ruimte en tijd om te leren.
We koppelen de nieuwe medewerker aan een vaste buddy. Dit is doorgaans de collega waar hij of zij het meest mee zal samenwerken. Hiermee proberen we het inwerkproces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Ook in de eerste weken blijven de koffiemomenten tussen de nieuwe medewerker en diverse collega’s een belangrijk onderdeel van het onboarding proces. Als er interne of externe events, uitjes of borrels op de planning staan wordt hij of zij daar gewoon voor uitgenodigd.
Laat zien dat je een goede werkgever bent
Ontdek de voordelen en voorwaarden van certificering en deelname aan de Best Workplaces.